Informatie

Fiets Inruilen

Het inruilen is mogelijk voor alle soorten fietsen.U kunt uw oude fiets meenemen zodat wij direct de waarde kunnen bepalen en als u wilt kan dit bedrag direct bij de kassa worden verrekend.

Levertijd
Bijna alle fietsen zijn direct leverbaar. Wij beschikken over een voorraad van ruim 2000 fietsen. Is het artikel niet op voorraad dan is de levertijd meestal 3 a 5 dagen. Wordt de levertijd overschreden dan wordt u door Spaarbikes ingelicht.

Ophalen/bezichtigen
Spaarbikes heeft een fysieke winkel waar u de fiets kan bezichtigen en kopen.
Zie rubriek winkel voor adres en openingstijden. Het is ook mogelijk om een fiets door heel Nederland en Belgie te versturen.
De fietsen worden de volgende werkdag verstuurd. In de meeste gevallen heeft u de bestelling de volgende dag in huis.
Accessoires worden door TNT bezorgd en kunt u binnen 1 a 2 werkdagen verwachten.

Betaling bij versturen
Men kan betalen met Ideal , contant of pinnen. Vooruitbetalen kan ook, ING: NL40INGB0004252847. Verzendkosten voor een fiets bedragen 10 euro, voor accessoires is dit 5 euro.

iDEAL
Op onze webwinkel kunt u betalen met iDEAL Internet bankieren. Voor het betaen met iDEAL, wordt door ons géén extra kosten in rekening gebracht. Op dit moment werken de volgende banken hier aan mee:

– ABN Amro
– ASN Bank
– Friesland Bank
– ING
– Rabobank
– SNS Bank
– SNS Regio Bank
– Triodos Bank
– Van Lanschot

Zie voor meer info www.ideal.nl

Rembours
Bij een bestelling ‘Rembours’ betaal je achteraf aan de postbode. De postbode accepteert echter alleen contante betalingen. Voor een bestelling ‘Rembours’ wordt er € 12,- extra in rekening gebracht.

Bankoverschrijving
Indien je voor overschrijving kiest, versturen we je bestelling op het moment dat we je betaling binnen hebben. We verzenden je bestelling dus pas nadat we je betaling hebben ontvangen.

Zodra je ervoor hebt gekozen om vooraf middels een overschrijven te betalen, ontvangt je een orderbevestiging waarin het rekeningnummer vermeld staat.  Je dient zelf het totale order bedrag naar dit rekeningnummer over te maken. Je ontvangt dus geen acceptgiro!

Er zijn geen extra kosten verbonden aan betalen via overschrijving

Garantie
Spaarbikes geeft een jaar garantie op fabricage fouten.
De garantie betreft zowel het herstel van gebreken die ten tijde van de koop niet waarneembaar waren.
Garantie wordt niet verleend:
*De schade te wijten is aan normale slijtage van onderdelen zoals banden, ketting,versnellingen, kabels en remblokjes.
*De fiets onvoldoende onderhouden is.
*De fiets niet normaal is gebruikt.
Garantie gevallen moeten in de werkplaats te Den Haag afgeleverd worden.
Voor het opsturen van garantie gevallen zijn de verzendkosten voor de koper.
Het terugsturen betaald Spaarbikes.
Het zelf laten maken van de fiets bij de plaatselijke fietsenmaker is voor rekening van de koper.

Schade veroorzaakt tijdens het vervoer en of overige schade en/ gebreken:

U dient de bakfiets en of pakket, accessoires direct te controleren bij ontvangst levering. Wij nemen geen klachten van zichtbare en overige gebreken in behandeling 14 dagen nadat het artikel/ onderdeel afgeleverd is.

Tips
Controleer uw fiets regelmatig op eventuele beschadigingen, slijtage of loszittende delen. De zijkanten van de velgen (remvlakken) moeten vetvrij gehouden worden.

De ketting moet regelmatig geolied worden (ketting- of universele olie), eventueel reiniger.
Controleer regelmatig de bandendruk.
De pedalen moeten goed bevestigd zijn.

Als u eventuele reparaties niet zelf kunt uitvoeren, kan u deze door Spaarbikes laten doen..

Delen welke achteraf door u zijn bevestigd of veranderingen aangebracht aan de fiets (in het bijzonder aan de reminstallaties) veranderen de rij-eigenschappen en kunnen tot gevaren leiden

Gebruikt u bij reparatie alleen de originele onderdelen.

Controleer na een aantal weken als alle schroefjes en boutjes goed vastzitten.
Deze kunnen door trillingen/gebruik langzaam los raken
Dit kan u natuurlijk ook door Spaarbikes laten doen.

Controleer na een aantal weken de bevestiging van de pedalen!
Dit min elke 3 maanden herhalen. Deze kunnen door gebruik langzaam los raken, met als gevolg kapot schroefdraad en/of het los raken van de pedalen.

Klachten
Wij verkopen veelal fietsen, daarbij is het extra belangrijk dat uw bestelling in alle opzichten perfect afgehandeld wordt. Service is voor ons belangrijk en we doen er alles aan om het kwaliteitsniveau maximaal te houden.

Mocht u niet 100% tevreden zijn, dan verzoeken wij u uw klacht te melden. U stelt ons daarmee in de gelegenheid uw klacht op te lossen en u helpt ons de kwaliteit hoog te houden.

Hebt u een klacht? Neem dan per mail, telefoon of per brief contact met ons op. Wij zullen binnen vier werkdagen met een reactie op de klacht komen.

Ook wij zijn er bij gebaat dat u tevreden en enthousiast bent over onze winkel. Mochten we er onderling onverhoopt niet uit komen, dan kunt u contact opnemen met de geschillencommissie van Stichting Webshop Keurmerk.

Onze gegevens:

E-mail: info@spaarbikes.nl
Adres: Apeldoornselaan 80, 2573 LP
Tel.: 070-3106488